Voor- en naschoolse opvang

Peuterspeelzaal Patrimoniumstraat

Peuterspeelzaal Patrimoniumstraat, van Hero Kindercentra is verbonden aan de Willem van Oranjeschool. De peuterspeelzaal is een fijne plek waar kinderen tussen de 2 en 4 jaar zich ontwikkelen om de stap naar de basisschool te maken. De omgang met leeftijdsgenootjes, samen delen, op je beurt wachten, liedjes zingen, puzzelen en knutselen… Kinderen die naar de peuterspeelzaal gaan, hebben daar de rest van hun leven plezier van.

De peuterspeelzaal werkt met het VVE-programma Uk en Puk. Een uitdagend en afwisselend programma voor alle peuters. Maar er is meer: VVE zorgt er voor dat kinderen die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken bij hun taal- en sociale ontwikkeling, dat ook krijgen. Leuke, afwisselende thema’s die helemaal passen in de belevingswereld van de peuters laten hen spelenderwijs leren. De peuterspeelzaal is een slimme start!

Peuterspeelzaal Patrimoniumstraat

Adres: Patrimoniumstraat 19a

E-mail: patrimoniumstraatpeuter@herokindercentra.nl

Telefoon: 0235276584

Meer informatie over de Hero Kindercentra

Website: www.herokindercentra.nl

VVE-coördinator Vivian Valk e-mail: v.valk@herokindercentra.nl

Voor plaatsing en inschrijving: 0235123920 en plaatsing@herokindercentra.nl

Hero Kindercentra

BSO Patrimoniumstraat

Leerlingen van de Willem van Oranjeschool kunnen voor buitenschoolse opvang terecht bij Hero Kindercentra. De kinderen worden opgevangen op BSO Patrimoniumstraat 19a. Meer informatie over deze locatie vindt u op www.herokindercentra.nl.

Activiteiten

Na schooltijd lekker genieten op de BSO. Er valt veel te beleven : leuke (sport) activiteiten,

workshops, culturele uitjes en “gewoon” even lekker chillen met vriendjes. In de schoolvakanties zijn er extra activiteiten en uitstapjes. De vakantieprogramma’s staan dan bol van leuke activiteiten op het gebied van sport, dans, muziek, cultuur en creativiteit. Ook trekken we er  met de kinderen veel op uit.

Samenwerking

Hero Kindercentra werkt nauw samen met basisscholen, sportverenigingen en organisaties op het gebied van welzijn. Samenwerking heeft als belangrijk voordeel dat wij de ontwikkeling en het welbevinden van de kinderen beter kunnen volgen. Ook kunnen we dankzij die samenwerking een breed activiteitenaanbod organiseren, zoals sportclinics en een breed scala aan workshops.

Kinderinspraak

Op de BSO telt je stem! Via kinderinspraak wordt invulling gegeven aan het activiteitenprogramma.

Openingstijden

Alle BSO locaties van Hero Kindercentra zijn open tot 18.30 uur. In schoolvakanties en op

roostervrije dagen is de opvang open vanaf 08.00 uur.

Tarieven

Voor elk individueel kind wordt op basis van zijn/haar schoolrooster de opvangtijd en het

maandtarief berekend (maatwerk). Daardoor zijn de tarieven scherp. Ook betaalt u geen

inschrijfkosten. Meer informatie vindt u op onze website.

Vragen?

Veel informatie vindt u op www.herokindercentra.nl of bel ons via 023 – 5123920 !

NSO 't Schaapie

Bij Kinderopvang 't Schaapie kunt u, op de Paul Krugerstraat 43, terecht voor naschoolse opvang.
Sinds 1 oktober 2015 zijn wij samengevoegd met onze dagopvang voor kinderen van 0-4 jaar, om zo de overgang naar de naschoolse opvang voor de kinderen makkelijker te maken, omdat het op dezelfde locatie is. De kinderen kennen de leid(st)ers al en andersom! Ook is het handig voor de ouders, als zij nog een jonger kind op de opvang hebben; zo hoeven ouders maar naar 1 locatie om hun kinderen op te halen. Wij bieden knusse, kleinschalige opvang aan maximaal 20 kinderen. Dus individuele aandacht staat bij ons hoog in het vaandel. Op maandag, dinsdag en donderdag van 14.00 tot 18.30 uur en op woensdag en vrijdag van 12.00 tot 18.30 uur. Wij bieden ook opvang in de
vakantie op maandag t/m vrijdag van 07.30 tot 18.30 uur. Heeft u alleen opvang in de vakantie nodig? Ook dat kan bij Kinderopvang 't Schaapie. En u betaalt alleen voor wat u afneemt!

Kinderopvang 't Schaapie biedt een flexibele, gezellige en vooral leuke opvang, met vaste leid(st)ers, voor zowel de kinderen als voor de ouders. De inbreng van ouders en kinderen is daarbij erg belangrijk. De kinderen moeten het gevoel hebben dat ze thuis komen na een drukke schooldag. Er is iemand voor ze, die ze opvangt, iets met ze eet en drinkt en ze laat spelen met wat er op de opvang voorhanden is. Ondertussen wordt er gekletst over wat ze zoal hebben gedaan op school. Ook kan er worden geknutseld, gaan ze lekker naar buiten of leven zij zich uit in de extra speelruimte.

Er zijn nog veel meer leuke dingen te doen op 't Schaapie en vooral in de vakantie gaan we er gezellig op uit. Als u het leuk vindt, kunt u een keertje vrijblijvend komen kijken. Belt u dan met 023-7370047 of 06-11950581 voor het maken van een afspraak.

Of u kijkt op de website: www.hetschaapie.nl voor alle details. Tot ziens
bij Kinderopvang 't Schaapie!

Bij de kinderopvang in Haarlem| Kinderopvang 't Schaapie streven wij naar een flexibele en huiselijke sfeer. Vaste gezichten, laagdrempeligheid en betalen voor wat ...