Wie wij zijn en wat we doen

‘TWijs’ staat voor Tienduizend kinderen wereldwijs. Dit is onze missie: in de jaren 2020-2030 samen bij 10.000 kinderen kennis, vaardigheden en de wijsheid te ontwikkelen zodat ze hun plaats in de wereld kunnen vinden.

TWijs is een stichting met een christelijke en katholieke identiteit. Dat betekent dat er op scholen van TWijs ruimte is voor alle kinderen, ouders en collega’s die zich bij ons thuis voelen en die onze grondslag respecteren. Natuurlijk moet de school ook passend zijn voor uw kind. En zo niet, dan gaan we samen op zoek naar de school die het beste is voor uw dochter of zoon.

TWijs bestuurt 31 scholen in de gemeenten Bloemendaal (met de dorpskernen Aerdenhout, Bennebroek, Bloemendaal en Overveen), Haarlem, Haarlemmermeer, Heemstede en Zandvoort. Ruim 7.300 kinderen bezoeken onze scholen; dat zijn scholen voor basisonderwijs, speciaal basisonderwijs, speciaal en voortgezet speciaal onderwijs. Daarnaast bestuurt TWijs de Internationale Taalklas voor nieuwkomers en de International School Haarlem.

Meer informatie vindt u op www.twijs.nl

De Willem van Oranjeschool is onderdeel van TWijs en Corine Gerritsma is de directeur.